info@aaaelektronika.cz +420 722 702 122

Dostupný a nadupaný AV receiver Pioneer v detailním testu

Rozbalení

Po otevření z krabice na vás vykoukne nejen manuál a dálkový ovladač, ale i nepostradatelný kalibrační mikrofon k nastavení vašich reprosoustav dle místnosti, teď ještě vyndat to nejdůležitější, skoro 9kg vážící přijímač, který velikostně není žádný drobeček.

Zapojení

Před zapojením reproduktorů se rozmyslete, zda chcete prostorový 3D zvuk (Dolby Atmos a DTS:X) nebo "jen" prostorový zvuk v klasické konfiguraci 5.1. V případě 3D zvuku budete potřebovat 2 efektové reproduktory (přední, zadní nebo nad hlavou).

Teď už jen připojíte ostatní komponenty, samozřejmě v moderní době a smysl u AV receiveru jsou jednoznačně vstupy HDMI, ale na výběr máte ještě stále používané digitální vstupy (optický a koaxiální), 2 USB vstupy pro vaše externí disky a nesmíme zapomínat na stále znovu populárnější phono vstup, nic by vás tedy nemělo zaskočit.

Teď už jen AV receiver zapojit do elektrické sítě a jde se na to!

K samotnému testu

Jakmile jsme připojili mikrofon a proběhla automatická kalibrace místnosti, vrhli jsme se na samotný test.

Hned jako první jsme přístroj připojili k internetu, na výběr je standardně Wi-Fi nebo jako v našem případě zapojení přes LAN, vše proběhlo rychle a hladce.

K AV receiveru máme zapojené 4K Blu-Ray přehrávač a herní konzoli Xbox One X přes vysoko-rychlostní HDMI kabely Eagle cable.

Jako první už nedočkavě držím v ruce Blu-Ray Mad Max: Fury Road s referenčním obrazem a zvukem. Hned pouštíme scénu se zběsilou honičkou v poušti, kde se díky zvuku Dolby Atmos ocitáme přímo v centru dění! Před námi, za námi střelba, ohromné výbuchy a výbušné kopí nám sviští nad hlavou, subwoofer burácí na plno! Musíme trochu politovat sousedy :-)

Jsme nadšeni a jdeme na další, ale uplně jiný snímek. Jde o film na Blu-Ray, Sully: Zázrak na řece Hudson, snímek plný dialogů, ale také zvuků burácejících motorů Airbusu A-320. Zajímalo nás tedy, jak si s tím AV receiver poradil. Nebudeme vás napínat, velice dobře zvládl přechody mezi scénami, dialogy a následně nad vámi letící letoun se 155 pasažéry. 932jka vytvoří příjemný zvukový zážitek. Film vás tedy nejen chytnene za srdce, ale uhrane i audiovizuálním zážitkem…

Takže filmy skvělé, co hudební přednes? Vzhledem k tomu, že nemáme zapojení bi-amp, jsem docela zvědav jak se k tomu 932jka postaví. Do mechaniky vkládáme Blu-Ray, The Eagles Farewell 1 Tour: Live from Melbourne. A musime říct, na svojí cenovku hraje lépe než jsme čekali. Pokud upřednostníte zapojení bi-amp, nebojte se sáhnout po předních bednách okolo ceny 15-20 tisíc korun. Po přepnutí stopy do multikanálu 5.1 DTS Master Audio, jsme pravděpodobně už vytáhli z 932jky maximum. Chtěli jsme, aby hrály i horní efektové reprosoustavy a využili jsme tedy jeden z mnoha režimů, který Pioneer používá ve svých AV receiverech a to byly hned dva: Entertainment Show a Rock/Pop, jelikož jsme byli na test dva, každý byl více spokojen s jiným režimem, jak to tak u hudby bývá :-).

Teď zapínáme herní konzoli Xbox One X, a nemůžeme jinak, než-li spustit Gears of War 4, podporujicí zvuk Dolby Atmos! Jedním slovem dokonalé, volíme režim Direct, tedy přímý neupravovaný Dolby Atmos, přístroj ožil, jakoby přepl už tak na vyšší stupeň a posouvá hraní v Dolby Atmos na jinou úroveň. Střelba, vybuchujicí granáty, prolétavajicí kulky kolem vás, vše tak přesné, že nevíte kam se dříve otočit, podobné jak ve snímku Mad Max jen o něco přesnější, ale uvěřitelnější! Ještě zkoušíme Forzu 7, tedy závodní hraní, bohužel bez podpory Dolby Atmos, nicméně v nekomprimovaném 7.1 PCM. Přepínáme tedy na režim Advanced Game, a zkoušíme závodit, hned na startu vás nažhavý ostrý zvuk prokluzujicích pneumatik i přes hluk motoru (podle toho jaký pohled volíte), slyšíte i jemný soupeřův dotek při předjíždění, horní preferenční reprosoustavy o sobě dají značně vědět při projíždění tunelem. Dále chceme vyzkoušet aktuální herní pecku Call Of Duty WW2. A ponecháváme zapnutý režim Advanced Game. Už přesně víme, jakou kapitolu pustit :-). Začíná se při dešti v lese a v podstatě počítáme kapky deště narážejicí do naši helmy, horní reprosoustavy jedou na 100%, po pár metrech začíná ostrá palba nepřátelských kulometů, kulky sviští kolem našich hlav, vše je tak uvěřitelné, když se zapojíme do hry a začnem střílet, je to jak mít v ruce zbraň, jsme posazeni na zadku! Rychle s nadšením zkoušíme online mód a přesně čekáme, co se nám asi bude líbit. Ano, hádáte správně, přesně víme, odkud protihráč přijde a máme tak jistou výhodu :-).

Trochu víc jsme se rozepsali o hraní v Dolby Atmos, ale museli jsme, NADŠENI!

Ovládání přes aplikaci Pioneer Remote App

AV receiver můžete ovládat pomocí klasického ovladače nebo aplikace, jenž je volně dostupná pro chytré telefony. Uživatelské rozhraní je velice přátelské a ovládání intiutivní, dokonce můžete ovládat i více zařízení Pioneer najednou. Aplikace přináší i rozsáhlé ladění u každého zdroje, lze ji taktéž použít pro přehledné procházení složek a souborů umístěných na NASu či USB disku. Pomocí aplikace lze i vstoupit do síťových služeb, jako jsou Tidal, Spotify nebo internetová rádia.

Streamování

Bezdrátový přenos byl bezchybný a rychlý. To samé platí i o spárování telefonu s receiverem. Streamovat můžete pomocí Bluetooth, majitelé Apple zařízení s radostí přivitájí AirPlay.

Co závěrem?

Pokud pořizujete AV receiver hlavně na kino, hraní na herních konzolích, pro povýšení zvuku z TV na uplně jinou úroveň a nechcete utrácet velké peníze, v tomto je jednoznačně dostatčujicí. Model VSX-932 doporučíme i na hudební přednes, určitě se ale opět přikláníme spíše k multikanálovému přednesu, na stereo spíše v bi-amp zapojení (pozor na odpovídající reproduktory) nebo sáhněte po modelech výše, pokud nechcete stereo zesilovač.

Naše doporučení

Jelikož se model VSX-932 řadí mezi "základnější" modely, jako reproduktory doporučujeme řadu Eclipse od Tannoy, či pro náročnější stereo posluchače řadu Mercury 7

Tento web zpracovává soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro personalizaci reklam. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Další informace